Základným a stredným školám tiež ponúkame intervenčný program do triednych kolektívov, kde sú narušené sociálne vzťahy, prípadne dochádza k ubližovaniu (šikanovaniu).
Program pozostáva z:
- diagnostickej fázy (zisťovanie prostredníctvom sociometrických dotazníkov, projektívnych techník, skupinových a individuálnych rozhovorov)
- vyhodnocovacia fáza (konzultácia s pedagógmi, vedením školy, návrh a odporúčania riešení, príp. konzultácia s rodičmi)
- fáza naštartovania pozitívnych zmien v kolektíve (zážitkové techniky kooperácie, pozitívnej spätnej väzby a rešpektovania rozdielnosti medzi žiakmi)
- možnosť ďalšej odbornej individuálnej alebo skupinovej starostlivosti
- kontrolné stretnutie v kolektíve po 6 mesiacoch
- program trvá v závislostí od problému v triednom kolektíve a samotnej práce žiakov 8 – 15 vyučovacích hod., realizovaných zväčša v 2-3 hod. blokoch, s časovým odstupom.