Archívy autora: admin

FC PREROD vs. MFK U11

“V pondelok 30. septembra 2019 sa uskutočnil priateľský prípravný zápas medzi futbalistami nášho NCPDR (Prerod) a mládežníckou kategóriou MFK Ružomberok U11. Stretli sme sa s chalanmi pred ZŠ Klačno, pripravený na rivalský duel proti nášmu mestskému klubu. Naši chalani boli “namotivovaní” na súpera a nechceli prijať iný výsledok ako výhru. Po zoznámení sa s ihriskom a prezlečení sa do dresov, chalani vybehli na ihrisko plný elánu a šťastia. Zápas začal za relatívne dobrých slnečných podmienok, aj keď sa to schyľovalo k dažďu. Po pár minútach “oťukávania” a čítania taktiky súpera, sa naši chalani dostali do viacerých gólových situácii, ktoré nanešťastie nepremenili. Prvý gól padol do brány MFK Ružomberok zhruba v polovici prvého polčasu. Netrvalo však dlho a dostali sme vyrovnávajúci gól, ktorý nás vrátil z vysnívanej výhry späť do reálneho futbalového šialenstva. Chalani otrasení a “zdravo nahnevaní” po vyrovnávajúcom góle nabehli späť do hry s ďalšími rýchlymi výpadmi a útokmi na súperovú “svätyňu”. Po pár neúspešných pokusoch sa to nakoniec predsa len podarilo a získali sme druhýkrát v tomto zápase vedenie. Znova sme sa ocitli na vlne radosti a možného pomýšľania na výhru. Po tomto góle sa náš tím dostal na hodnú chvíľu do urputného bránenia proti odhodlanému súperovi. Chalani z MFK tlačili na našu bránu neúprosným tlakom. Každú chvíľu bola lopta pri našej bráne. Hralo sa len na našej polovici ihriska. Chlapci sa bránili čo to dalo a zvládli tlak MFK. Krátko pred koncom prvého polčasu však prišla nečakaná strela z diaľky, ktorá prekvapila obranu ako aj samotného brankára. Opäť sme stratili vedenie a vrátili sa do reality futbalu, ktorý je nepredvídateľný. Po “hvizde” rozhodcu, ktorý ukončil prvý polčas hracej doby si naši chalani prišli vydýchnuť a načerpať nové sily k striedačke. Povedali sme si, čo sme pri týchto dvoch situáciách spravili zle a čo treba zlepšiť na našej hre. Po načerpaní síl a poriadnom nádychu sme sa vrátili späť do hry. Netrvalo príliš dlho a naši chalani premenili ďalšiu situáciu. Po tretíkrát sme sa dostali do vedenia. Opäť nám zasvietilo svetlo nádeje na výhru a nastal zlomový bod zápasu. Náš tím sa dokázal tretíkrát zmobilizovať a ovládnuť vývoj hry. Začalo nám husto pršať. Nič to ale nezmenilo, na pokračovaní zápasu. Ďalšie minúty patrili nám a ovládli sme takmer celú hru. Premenili sme posledné dve gólové situácie a dostali tak stretnutie do našej réžie. Futbalisti MFK v hustom daždi stále bojovali a ohrozovali nášho brankára. Do poslednej minúty zápasu neprestajne útočili bez prestávky. Nechýbalo veľa aby stav znížili na rozdiel dvoch gólov. Čakali sme na posledný “hvizd” rozhodcu. Ten prišiel zanedlho a my sme sa mohli radovať zo zaslúženej a “odmakanej” výhry 5:2. Po zápase v daždi sme si s hráčmi MFK podali dôstojne a s rešpektom ruky. Po dobre odohratom zápase, s radosťou v očiach, sme sa prezliekli a vypravili domov. Veľké ďakujem patrí šéftrénerovi ružomberských prípraviek Róbertovi Hazuchovi a jeho zverencom, ktorí podali skvelý a vyrovnaný výkon.” napísal po zápase, náš asistent Tibor.

Spoznali sme (sa) VIAC s PRERODom

Aj počas leta 2019, ktoré bolo bohaté na zážitky mali chalani a baby možnosť spoznať (sa) VIAC s PRERODom. Začiatok leta bol krátky, ale na zážitky veľmi intenzívny. Nakoľko sme museli načerpať sily na ďalšie dobrodružné letné výjazdy, absolvovali sme v úvode leta 4 nabité dni adrenalínom, vodou a rýchlosťou. Hneď prvý deň sme sa po úvodnom stretnutí 25 člennej osádky a “bezpečnostných” inštrukciách, rozdelení do skupín pobrali schladiť sa k Liptovskej Mare, čo bolo prozreteľnostné, pretože v ten deň naozaj pražilo na tridsiatudruhú. Nasledujúci deň nás čakal výlet do Liptovského Mikuláša, kde sme sa po krátkej obhliadke mesta schladili v bazéne na plavárni a po chutnej “obedo-desiate” sme busom “fičali” za ešte väčšou rýchlosťou – na motokárovú trať Monako Grand Prix v Závažnej Porube. Tretí deň patril “divokému” splavu pokojnej rieky Oravy. Sucho sa podpísalo aj na nízkej hladine rieky, a tak sme čakali prívalovú vlnu z Oravskej priehrady, okolo 10.00 v Oravskom Podzámku, aby nás zviezla až pod kolonádny most do Dolného Kubína. No a štvrtý deň sme sa aquarelaxovo vyžili v peknom, čistom a malom aquaparku v Turčianskych Tepliciach. Záverečná komunita a rozlúčka na peróne vo Vrútkach uzavrela našu prázdninovú “rozbiehačku”.

Na našej letnej “bajko-stanovačke” na Magurku sme mohli s 15 účastníkmi zdolať viaceré výzvy. V priebehu 2 dní sme zdolali na bicykloch viac ako 70 kilometrov v horách, prespali v stanoch v nadmorskej výške 1000 m, prežili “na paštikách”, špekačkách a makovníkoch a spoznali krásne zákutia národného parku NAPANT. Táto aktivita sa mohla uskutočniť 8.-9. júla aj vďaka podpore Nadácie pre deti Slovenska v našom projekte Spoznaj (sa) viac s PRERODom, v rámci ktorého sme nakúpili 7 kvalitných horských bicyklov a korčúľ s potrebnými bezpečnostným vybavením.

Vrcholom “letnej sezóny” bol pre nás výchovno-rekreačný pobyt “Makarska 2019″ v chorvátskom letovisku. Tento bol súčasťou celoročného projektu spolufinancovaného z výťažku minuloročnej sponzorskej kampane firmy Kaufland, Mesta Ružomberok a rodičov klientov, počas ktorého klienti zariadenia pracovali na zlepšení svojho správania, sebarozvoji a vedení k samostatnému riešeniu svojich problémov, na každotýždňových skupinových sedeniach v zariadení a boli motivovaní aj účasťou na letnom pobyte v zahraničí. V Chorvátsku sme zažili so 17 klientmi zariadenia obohacujúce objavovanie krásneho členitého pobrežia na okraji Národného parku Biokovo a v parku Osejava s fascinujúcimi výhľadmi na more. K sebapoznaniu, budovaniu vzťahov a osobnosti nám pomáhali každodenné skupinové sedenia – komunity, v chládku borovíc pri penzióne alebo večerné na skalnatom poloostrove, či pri západe slnka. Každodenné kúpanie, vždy s objavovaním novej pláže, sme si spestrili výletom na “ponorku” – malé výletné plavidlo s možnosťou pozorovať podmorský svet a adrenalínovým skákaním do mora z pobrežia a v prístave. Duchovne sme načerpali na pútnickom mieste v Medžugorí a prekročili sme tak hranice ďalšieho štátu – Bosny a Hercegoviny. Vyliezli sme obetavo na kopec Podbrdo, pohostili sa u známej “tety Anky”, nakúpili suveníry pre našich drahých a inšpirovali sa tak účasťou na Mladifeste – medzinárodnom festivale, s účasťou 50-tisíc mladých z celého sveta, ktorý tam prebiehal. Dva podvečery sme na Makarskej strávili kontaktom s miestnymi deťmi, keď si naši klienti dohodli a zahrali futbalový zápas na neďalekom ihrisku. Morské kúpanie sme zavŕšili na jednej z najkrajších pláži riviéry “Brela”. Po horúcich a programom nabitých dňoch sme sa plný zážitkov vrátili domov.

V závere prázdnin sme s partiou rómskych chlapcov z nášho futbalového tímu AS Roma zdolali na bicykloch “Lúčanský vodopoád”. S piatimi chalanmi sme sa stretli 30. augusta, vyzdvihli naše horské bicykle a cestou popod Mních, Liskovú a Turík sme “šliapali” do pedálov uprostred 30 stupňového tepla, k tomuto krásnemu travertínovému úkazu. Po príchode na miesto chlapci neváhali a hneď sa v ňom schladili. Spoločne sme preskúmali jaskyňu pod vodopádom a zahrali “bago” na trávniku pri vodopáde. Keď sme sa posilňovali chlebíkom so salámou a keksami spoza kopca sa na nás “vyvalila” prudká búrka, pred ktorou sme sa schovali pred miestnou pizzeriou. Keď “prehrmelo” sadli sme na bicykle a uháňali domov do Ružomberka.

Počas tohto úžasného leta sme spoznali veľa nového vôkol nás a zdolali mnoho v nás. Partia z PRERODu.

MAKARSKA 2019

Vrcholom “letnej sezóny” bol pre nás výchovno-rekreačný pobyt “Makarska 2019″ v chorvátskom letovisku. Tento bol súčasťou celoročného projektu spolufinancovaného z výťažku minuloročnej sponzorskej kampane firmy Kaufland, Mesta Ružomberok a rodičov klientov. Počas projektu klienti zariadenia pracovali na zlepšení svojho správania, sebarozvoji a vedení k samostatnému riešeniu svojich problémov, na každotýždňových skupinových sedeniach v zariadení a boli motivovaní aj účasťou na letnom pobyte v zahraničí. Hlavným heslom a cieľom tábora bolo posunúť deti ďalej v oblastiach: M-otivácie, A-ktivity, K-amarátsva a R-adosti, S-poločenstva, vnímania K-rásy a prežitie dobrodružstva – A-dventure, v zmysle sýtenia potrieb detí a ich osobnostného rozvoja.

Na penzióne Mikrut, na ktorom sme na Makarskej bývali, sme sa museli zhostiť aj zodpovednosti, keďže každá skupina pod vedením dospelej osoby, pripravovala jeden deň pobytu obed pre celú partiu. Večere a raňajky boli výdatné a chutné, v réžii pani kuchárky “východniarky” z cestovnej kancelárie. Dva podvečery sme na Makarskej strávili športom a kontaktom s miestnymi deťmi, keď si naši klienti dohodli a zahrali futbalový zápas na neďalekom ihrisku, vyskúšali naše nové kolieskové korčule v priľahlých uličkách. Rušné večery na promenáde s výbornou zmlinou striedali krásne pokojné výhľady na západ slnka a vysvietenú Makarskú. Morské kúpanie sme zavŕšili na jednej z najkrajších pláži riviéry “Brela”.

Na našom letnom pobyte sme “dobili baterky”, najmä v priateľstve, vzájomnej pomoci, radosti a odvahe a po horúcich a programom nabitých dňoch, sme sa plný zážitkov vrátili autobusom domov. Vďaka všetkým účastníkom aj rodičom, ktorí nám zverili v dôvere svoje deti.

Projekt podporili:

Bajkostanovačka na Magurke

Po víkendovom letnom výdychu nás čakali náročné výzvy na našej “bajkostanovačke”, ktorá sa mohla uskutočniť 8.-9. júla aj vďaka podpore Nadácie pre deti Slovenska v našom projekte Spoznaj (sa) viac s PRERODom, v rámci ktorého sme nakúpili 7 kvalitných horských bicyklov.

Prvá výzva: vstať ráno, cez prázdniny o 6.00, aby sa mohla o 7.00 banda nadšených cyklistov stretnúť pred ZŠ v Černovej, pozbierať cestou všetkých 15 účastníkov a vyraziť “do boja”.. Druhá výzva: napratať do ujovho Jarovho sprivodného vozidla všetky spacáky, stany, zásoby jedla a pitia.. Výzva číslo 3: absolvovať pohodlnú cyklokorytničku a následnu trasu z Liptovskej Osady do Liptovskej Lúžnej v hustom peletóne s plnou dávkou síl a nepozrážať sa.. Štvrtá výzva (pre ujovu Jarovu rodinu a dvor): poňať všetkých hladných a smädných cyklistov aj s bicyklami na prvej občerstvovacej prestávke (chlebíčky a kofola boli výborné :) Výzva číslo 5: v pokore sa skloniť pred Kráľom kráľov v miestnom chráme, načerpať duchovných síl a navštíviť známeho miestneho kňaza.. číslo 6 a 7: Vystúpať náročný 14 kilometrový úsek do hôr s ubúdajúcimi psychickými a fyzickými silami, zvládnuť prudký zjazd na piesočnatej polorozbitej asfaltke plnej zákrut a doraziť sa v stúpajúcej cieľovej rovinke pred Magurkou.. Výzva číslo 8: zakempovať v polmetrovej tráve s dovolením chatárov, v oblasti plnej medveďov..Výzva číslom 9-10: prebádať nepoznanú húštinu plnú čučoriedok, poskytnúť ujovi Dušanovi prvú pomoc a šmýkať sa na “zadnici” od starých zavretých baní a opiecť legálne špekačky v národnom parku…číslo 11: vypiť teplý bylinkový čaj za “babku” a vyspať sa v 3-miestnom stane 4-ria pri vonkajšej teplote 5 stupňov.. Výzva č.12: výjsť z vyhriateho stanu, rozcvičiť sa spolu s hladaním reflexných check-pointov a rozlepiť oči v bystrom potoku z Ďurkovej..číslo 13: posilniť sa chlebíkom s paštikami, makovníkom a kofolou.. Výzva číslo 14: Spustiť sa s vetrom a spolujazdcami opreteky Ľupčianskou dolinou a nevyletieť v zákrute..číslo 15: Zabrať z posledných síl na ceste cez Partizánsku Ľupču, Bešeňovú, Liptovskú Teplú, Liskovú až domov. Final: poďakovať všetkým, aj Bohu za ochranu a rozlúčiť sa s touto húževnatou a priateľskou partiou…

Spoznali sme veľa nového vôkol nás a zdolali mnoho v nás. Cyklisti z PRERODu..

Zaži leto s PRERODom 2019

Začiatok leta s PRERODom bol krátky, ale na zážitky veľmi intenzívny. Nakoľko sme museli načerpať sily na ďalšie dobrodružné letné výjazdy, absolvovali sme v úvode leta 4 nabité dni adrenalínom, vodou a rýchlosťou.

Hneď prvý deň sme sa po úvodnom stretnutí 25 člennej osádky a “bezpečnostných” inštrukciách pobrali, rozdelení do skupín a naladení na turistiku do Kvačianskej doliny, na železničnú stanicu. Keď sme zistili, že náš vlak má meškanie vyše 30 min. a po prehodnotení všetkých prestupov a časových rezerv, operatívne sme zmenili plán a pobrali sa schladiť k Liptovskej Mare..čo bolo prozreteľnostné, pretože v ten deň naozaj pražilo na tridsiatudruhú.

Nasledujúci deň nás čakal výlet do Liptovského Mikuláša, už nemeškajúcim vlakom, kde sme sa po krátkej obhliadke mesta schladili v bazéne na plavárni. Po krátkej skupinovej súťaži, ktorá si vyžiadala obete (pozdravujeme Miša :) a chutnej “obedo-desiate” sme busom “fičali” za ešte väčšou rýchlosťou – na motokárovú trať Monako Grand Prix v Závažnej Porube. Po preverení výšky všetkých pretekárov a krátkom školení, sme v skupinkách po 4 začali naháňať svoje najrýchlejšie časy, na dvojúrovňovom skvelom okruhu. Jednoznačne, Tibor, veľký fanúšik F1-tky bol najlepší.

Tretí deň patril “divokému” splavu pokojnej rieky Oravy. Aj keď sme sa veľmi tešili na úsek, ktorí ešte nemáme prebádaní (DK-Kraľovany), po raňajšom telefonáte s raft-majstrom p.Stanovským sme museli zmeniť trasu. Sucho sa popísalo aj na nízkej hladine našej rieky a tak sme čakali prívalovú vlnu z Oravskej priehrady okolo 10.00 v Oravskom Podzámku aby nás zviezla až pod most do Kubína. To čo vyzeralo ako “pokojná vodička” si v každom so 4 člnov vyžiadalo svoj adrenalín..najmä pri uviaznutí raftov na väčších skalách uprostred hlbokej vody, ich následné zatopenie a zachraňovanie. Po troch hodinách sme mokrí a plní zážitkov boli radi, že vyloďujeme. Potom už len podriemkať v buse do Ružomberka.

No a štvrtý deň sme sa aqua-relaxovo vyžili v peknom, čistom a malom aquaparku v Turčianskych Tepliciach. Cesta tam bola síce dramatické, keď po úvodnom meškaní rýchlika, sme jeho ďalšie zbrzdenie spôsobili mi (mylným stiahnutím záchrannej brzdy), čo si patrične niektorí odniesli na komunite v parku pred kúpeľmi a sedením na opaľovacích lehátkach v kúpeľoch. Napriek tomu sme si trojhodinový zážitok plný šmýkania, špliechania a relaxovania poriadne vychutnali. Záverečná komunita a rozlúčka na komunite na peróne vo Vrútkach uzavrel našu prázdninovú “rozbiehačku”.

Vďaka všetkých účastníkom a Mišovi, Paťovi, Tiborovi a Jerrymu za pomoc.

Priateľský výjazd do Žiliny

Po našom tradičnom “vrchole” sezóny – turnaji Don Bosco RK-up, sme dostali pozvánku na priateľský zápas do Žiliny. Vyskladali sme mladších a starších chlapcov z FC Prerod’s a AS Roma a spoločne zamierili v skorých ranných hodinách vlakom a trolejbusom na ZŠ Karpatskú na Vlčinciach. Čakalo nás milé privítanie pani riaditeľkou a zážitok v podobe diváckej účasti na zápise do Slovenskej knihy rekordov za “najmasovejšie” skupinové tancovanie Belgického tanca na Slovensku. V parku pred školou tancovalo približne 750 z 800 žiakov školy. Potom nás už miestny chlapci so svojím skvelým telocvikárom pozvali na umelú trávu “zatancovať” si s loptou. A bol to veru umelecký zážitok. Aj keď mladší chlapci prehrali svoj náročný zápas 4:7; starší nás potešili svojim výkonom bez zaváhania keď porazili žilinčanov 13:0. Najsilnejším momentom zápasov bola férová a tímová hra našich hráčov spojených z dvoch tímov, čím naplnili heslo, ktoré nosíme aj na našich dresoch “Prerod- spolu a radostne!” Po dobrých zápasoch nás “zapálená” pani riaditeľka pozvala všetkých na dobrý obed do školskej jedálne. S priateľským rozlúčením a nádejou, že sa do Žiliny ešte vrátime sme sa s medzipristátiami v Auparku a Mirage, pomedzi kvapky so zmrzlinou v ruke pobrali domov.

Don Bosco RK-up 2019 !

Tradičný futbalový turnaj organizácií pracujúcich s deťmi “Don Bosco RK-up” otvoril svoje brány v tomto roku po 8 krát. Uskutočnil sa vo štvrtok 6.júna. Tento ročník sa niesol v duchu témy “zjednotení na ihrisku – spolu dokážeme viac” a chceli  sme ňou zamerať pozornosť detí a ich dospelých vedúcich, na potrebu vzájomnej spolupráce, spolupatričnosti a podpory, nielen na ihrisku, ale aj v ich každodennom živote v rodinách, školských kolektívoch, kamarátstvach.

Turnaj otvoril zástupca Nízkoprahového centra pre deti a rodinu – PREROD pán Rakučák, predstavitelia Mesta Ružomberok a zúčastnených zariadení a škôl. Pri vyhodnotení turnaja nás svojou návštevou poctil aj pán zástupca primátora Lazár. Všetkých účastníkov povzbudil požehnaním a slovami  o potrebe nasadenia a jednoty v živote páter Gábriš od jezuitov. Podujatie sa uskutočnilo vďaka spolupráci s organizáciami: Diagnostické centrum Ružomberok, Spojená škola – špeciálna základná škola, Centrum pre deti a rodinu (detský domov RK), Základná škola – Bystrická, Základná škola Andreja Hlinku – Černová, Základná škola – Zarevúca, ktorá zapožičala na podujatie svoj športový areál. Futbalového turnaja Don Bosco RK-up 2019 sa zúčastnilo 80 detí v 10 tímoch so svojimi vedúcimi a pedagógmi. Podujatie podporili Mesto Ružomberok a jeho dlhoročný sponzor INTERSPORT a SPORTBY. Svojou spravodlivou rozhodcovskou taktovkou nás viedol pán rozhodca Stanislav Bomba s mladším kolegom.

Všetkým ďakujeme a tešíme sa o rok.

Záverečná bilancia turnaja:
staršia kategória:
1. ZŠ Bystrická
2. ZŠ Černová
3. Diagnostické centrum RK
4. AS Roma – PREROD
3. FC PREROD´S junior
4. CDR Ružomberok

Zimný turnaj “Športuj a vyhraj 2019″, tentoraz v Černovej

Ako každý rok, tak aj tento, Spojená škola – špeciálna základná škola zorganizovala zimný turnaj, ako priestor na priateľské stretnutie pri športe pre deti, s ktorými pracujeme. Turnaj, na ktorom sa spoluorganizátorsky podieľalo aj Nízkoprahové centrum PREROD a Diagnostické centrum Ružomberok, sa tento rok uskutočnil 27.februára, aj vďaka ZŠ AH v Černovej a jej pani riaditeľke, ktorá nám poskytla priestor v ich telocvični, keďže športová hala T-18 sa nachádza od januára 2019 v havarijnom stave.

Na turnaji sa stretlo 5 tímov (tím Diagnostického centra Ružomberok, FC Savio zo špeciálnej ZŠ, FC Prerod a AS Roma z Prerodu a domáci chlapci z Černovej). Títo si férovo zmerali športové sily a nadšenie pod rozhodcovskou taktovkou skúseného ligového rozhodcu Stanislava Bombu. Záverečné prvenstvo po skvelom športovom dopoludní plnom dramatických a krásnych športových momentov patrilo chlapcom z Diagnostického centra RK, druhé miesto vybojovali futbalisti z Prerodu a o tretie miesto sa v penaltovom “rozstrele, pobili” chlapci z Černovej s tímom FC Savio, z čoho úspešnejšie vyťažili “domáci”. A na chvoste sa umiestnili oslabení snaživci z AS Roma. Tešíme sa na vrcholné stretnutie sezóny, na turnaj Don Bosco RK-up 2019, organizovaný našim zariadením v júni.

Spoznaj (sa) VIAC s PRERODom

Od decembra s našimi klientmi realizujeme aj projekt “Spoznaj (sa) viac s prerodom” podporený Nadáciou pre deti Slovenska v rámci grantovej výzvy Športujem rád a bezpečne 2019. V zimných mesiacoch sa učíme korčuľovať na zakúpených ľadových korčuliach a navštevujeme vonkajšie klziská a zimný štadión v regióne. S najstaršími sme dokonca zvládli už aj hokejové zápasy. Na úvod sme využili aj skúsenosti nášho bývalého dobrovoľníka Peťa, ktorý momentálne pracuje v záchrannej službe a prišiel medzi deti porozprávať o poskytnutí prvej pomoci, ktorú si mohli aj prakticky precvičiť. V jarných a letných mesiacoch plánujeme “zbrázdiť” na zakúpených bicykloch krásne zákutia našej prírody pod vedením skúseného cyklistu a dať tak našim klientom možnosť rozvíjať svoje schopnosti, zručnosti, poznanie nášho regiónu a to, že spolu dokážeme a zažijeme viac.